29 kwietnia 2015

KASZMIROWA MARYNARKA


Przy okazji już wiosennych, lecz jeszcze chłodnych dni, postanowiłem założyć zestaw z kaszmirową marynarką. Tkanina miękka, bardzo delikatna i całkiem ciepła. Posiada bardzo króciutki włosek i nieznaczny, szlachetny połysk.
Marynarka o jednorzędowym kroju, zapinana na dwa guziki z dwoma rozcięciami z tyłu po bokach. Dodatkowo jest zaopatrzona w trzecią kieszonkę, tzw. biletówkę.






Nieco problematyczny okazał się beżowy kolor marynarki. Mam wrażenie, że nie do końca pasuje do mojej karnacji. Wydaje mi się, że za bardzo zlewa się z twarzą. Próbowałem to przełamać bordowym krawatem, który blisko twarzy daje pewien kontrast i zdecydowanie ożywia górną część stroju. Swoją drogą, krawat również uszyty z kaszmiru, z pewną domieszką jedwabiu. Kolor jego pasków koresponduje z beżem marynarki.




Jednego jestem pewien. Bordo doskonale współgra z beżem. Dlatego w zestawie pojawiły się chinosy właśnie w takiej kolorystyce. Natomiast koszula w neutralnym odcieniu ecru, we wzór jodełki jest przyzwoitym tłem dla reszty. Całość dopełniają brązowe oksfordy.




W tej stylizacji poszetkę dobierałem przede wszystkim do czerwonych skarpetek, ale dobrze się komponuje również z pozostałą częścią garderoby. Co ciekawe, podczas tej sesji, po raz pierwszy miałem na stopach skarpety z bambusa. Od dłuższego czasu chciałem wypróbować ten materiał i szczerze powiedziawszy, jestem z użytkowania zadowolony.





Na zdjęcia wziąłem dwustronny, wełniano jedwabny szal w kolorze ciepłego brązu. Miał on spełniać drugorzędną rolę, jednak okazał się ogromnie przydatny i funkcjonalny. Odpowiednio założony, oddzielał twarz od marynarki likwidując efekt zlewania się. Taki niewielki dodatek może naprawdę dużo zmienić. Warto o tym pamiętać.







Prawie jak poszetka.


Marynarka kaszmirowa - Mario Barutti
Koszula - Louis Copeland
Spodnie - Tommy Hilfiger
Krawat - Jan Paulsen
Buty - Crockett & Jones
Skarpetki - Pringle
Poszetka jedwabna - brak marki

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...