25 kwietnia 2015

KURTKA PIKOWANA - STYLIZACJA


Niedawno opublikowałem posta o kurtkach pikowanych typu husky. Teraz nadszedł czas, abym zaprezentował się we własnej, jasno granatowej „pikówce”. Prawdę mówiąc, jest to moja ulubiona kurtka i chętnie ją zakładam. Wykonana w całości z poliestru, bardzo lekka i nieprzemakalna. Ma typowo marynarkowy wygląd, co dodaje jej formalności i elegancji. Kołnierz i wykończenia kieszeni zostały uszyte z welurowego materiału.



Kurtka była tutaj oczywiście punktem odniesienia dla tej stylizacji. Do niej dobierałem resztę. Zdecydowałem się na koszulę w biało niebieską, drobną kratkę oraz złoty, jedwabny krawat w bordowe paski. Chcąc wprowadzić więcej ożywczego koloru, założyłem bordowy, kaszmirowy sweterek. Jeśli chodzi o spodnie, to wybrałem klasyczne szare w kratę księcia Walii, z delikatnym, niebieskim „overcheckiem”. Są to spodnie przeciętnej, angielskiej firmy Next, ale ze stuprocentowej wełny czesankowej. Posiadam kilka par tej marki i przyznam szczerze, jestem zadowolony z przyzwoitej jakości tkanin przez nich stosowanych. Mam na myśli modele ze 100% wełny. Na stopach niebieskie skarpetki w białe, nieregularne kropy, nawiązujące kolorystycznie do koszuli i niebieskiej kraty na spodniach. Do tego czarne monki i gotowe.





Pomimo tego, że to kurtka, postanowiłem włożyć poszetkę do kieszonki piersiowej. Jeśli w stroju występuje brustasza, to nie ma przeciwwskazań do wyeksponowania ozdobnej chustki. Przy okazji chciałbym zaznaczyć, że w przypadku okrycia wierzchniego, zasada odpiętego, ostatniego guzika nie musi obowiązywać. Na zdjęciach widać różne warianty zapinania i żaden nie jest błędem.



Stylizacja jest zachowana w eleganckiej tonacji, aczkolwiek kurtka doskonale by sobie poradziła w jeszcze formalniejszym zestawieniu z garniturem lub odwrotnie, z chinosami czy dżinsami. Tak, jak pisałem we wcześniejszym poście - jest niezwykle uniwersalna.














Kurtka - Marks & Spencer
Sweter kaszmirowy - Ballantyne
Koszula - Stenstroms
Krawat jedwabny - Sarar
Spodnie - Next
Buty - Loake
Skarpetki - Frederik Anderson Copenhagen
Poszetka - Tie Rack

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...